Let op! Wij zijn verhuisd. Je vindt ons nu op de Hobbemakade 29-H. Wil je langskomen, maak je dan even een afspraak? Ons telefoonnummer is nog hetzelfde: 020-638 55 51.

Let op! Wij zijn verhuisd. Je vindt ons nu op de Hobbemakade 29-H.

Frequently Asked Questions

Below you can read our most frequently asked questions. Is your question not yet answered? Feel free to contact us at 020 - 638 55 51 or send an email to regioamsterdam@discriminatie.nl.

Discriminatie.nl Regio Amsterdam neemt klachten over discriminatie in behandeling. Wij steunen jou, doen onderzoek, bemiddelen en zorgen voor een strategie en oplossing voor jouw probleem. Omdat iedere klacht anders is, is de aanpak voor iedere klacht ook anders. Soms is alleen het registreren van de klacht voldoende, maar vaak gaat het om een uitgebreidere inzet van onze kant. Het Meldpunt Discriminatie werkt met een cliëntgerichte aanpak. Neem contact met ons op als je hierover vragen hebt.

Our approach stems from the General Equal Treatment Act (AWGB). It lists 12 discrimination grounds on which discrimination may not take place. Does your complaint fall under one of these grounds? Then we will help you find out whether your complaint is related to discrimination or whether another organization can help you better. If in doubt, please contact our consultants. They will be happy to help you further.

Once you have made a report (by phone, email or using the report form on our website), we will contact you within 10 business days.

If you live outside our service area, you can contact us via discrimination.com achterhalen bij welk regio kantoor van Discriminatie.nl je terecht kunt. Ook kun je de Meld Discriminatie Nu -app downloaden in de App Store or via Google Play. Kom je er niet helemaal uit? Neem gerust contact met ons op. Wij verwijzen je door of sturen jouw klacht naar onze collega’s in het land.

Our service is free of charge. It is our legal duty to handle and record complaints. 

You can also make a report of this. It is important for us to know which forms of discrimination occur where. A report can also be a reason for an investigation (for example, a practical test). Based on the investigation results, further action is taken or not.

All reports are registered in the national registration system ADV-net. In order to prevent and combat discrimination, it is necessary to know what problems are involved. Unfortunately, not all cases are reported or even recognized. This puts you at risk as a society: you could say that if a report is not made, it is as if the problem does not exist.

Bij Discriminatie.nl Regio Amsterdam werken Consulenten Discriminatie. Wij hebben geen advocaten in dienst. Mocht het nodig zijn, kunnen wij wel warm doorverwijzen naar advocaten waarmee wij goed contact hebben. 

Discriminatie.nl Regio Amsterdam is een onafhankelijke stichting met als doel het bestrijden en voorkomen van discriminatie en het beïnvloeden van maatschappelijke processen die daaraan ten grondslag liggen. Dat is ook onze wettelijke taak. Wij werken wel nauw samen met de gemeenten in ons werkgebied, maar wij zijn niet in dienst van de gemeenten.

Yes! Please contact our consultants for more information. They can provide information about the possibilities.

Sure. We help all residents within the Amsterdam region, including expats.

Ook in deze gevallen kan je gebruik maken van de diensten van Discriminatie.nl Regio Amsterdam.

What does the Discrimination Hotline do?

Discriminatie.nl Regio Amsterdam is een onafhankelijke stichting met als doel het bestrijden en voorkomen van discriminatie en het beïnvloeden van maatschappelijke processen die daaraan ten grondslag liggen.

In these complaints, we have helped

We receive hundreds of complaints every year. Although all the complaints are about discrimination, they are all different.
[responsivevoice_button voice="Dutch Male" buttontext="Listen to this page"]